Курненська громада
Житомирська область, Житомирський район

Комплексна програма підтримки сім'ї, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, оздоровлення та відпочинку дітей, запобігання і протидія домашньому насильству та торгівлі людьми в Курненській територіальній громаді на 2025 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комплексна програма підтримки сім’ї, забезпечення рівних прав та

можливостей жінок і чоловіків, оздоровлення та відпочинку дітей, запобігання і протидії домашньому насильству та торгівлі людьми в Курненській територіальній громаді на 2025 рік

 

 

 

 

І. Загальна характеристика Програми

підтримки сім’ї, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, оздоровлення та відпочинку дітей, запобігання і протидії домашньому насильству та торгівлі людьми в Курненській територіальній громаді на 2025 рік (далі - Програма)

 

1.

Ініціатор розроблення Програми

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради

2.

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми

закони України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про протидію торгівлі людьми «Про оздоровлення та відпочинок дітей», укази Президента України від 21 вересня 2020 року № 398/2020 «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства», розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 червня 2023 року № 496-р «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року», розпорядження начальника Житомирської обласної військової адміністрації від 17.10.2024 року № 811 «Про Комплексну програму підтримки сім’ї, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, оздоровлення та відпочинку дітей, запобігання та протидії домашньому насильству та торгівлі людьми на 2025 рік»

3.

Розробник Програми

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради

4.

Відповідальний виконавець Програми

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради

5.

Учасники Програми

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради; Служба у справах дітей Курненської сільської ради; Відділ освіти та гуманітарних питань Курненської сільської ради; Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Курненської сільської ради; КЗ «ЦНСП» Курненської сільської ради; КНП «АЗПСМ» Курненської сільської ради.

Департаменти облдержадміністрації: соціального захисту населення; культури, молоді та спорту; охорони здоров’я; освіти і науки; фінансів; агропромислового розвитку та економічної політики облдержадміністрації; Житомирський обласний центр зайнятості; Житомирський обласний центр соціальних служб.

6.

Терміни реалізації Програми

2025 рік

7.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації

У межах фінансових можливостей

8.

Основні джерела фінансування Програми

Обласний бюджет, кошти місцевого бюджету, інші кошти не заборонені законодавством

 

ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

 

Програма розроблена на підставі статті 12 Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», статті 8 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Закону України «Про протидію торгівлі людьми», постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 № 209 «Деякі питання виготовлення і видачі посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї» (зі змінами), від 24 лютого 2021 року № 145 «Питання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період 2025 року», на виконання розпорядження начальника Житомирської обласної військової адміністрації від 17.10.2024 року № 811 «Про Комплексну програму підтримки сім’ї, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, оздоровлення та відпочинку дітей, запобігання та протидії домашньому насильству та торгівлі людьми на 2025 рік».

 

У сфері реалізації державної політики з питань сім’ї:                                       

- зниження престижу сім’ї та нівелювання сімейних цінностей;

- непідготовленість молоді до подружнього життя;

- низька культура статевої та репродуктивної поведінки молоді, внутрішньо сімейних стосунків;

- збільшення кількості сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах;

- поширення сімейного насильства в різних формах;

- недостатній рівень педагогічної культури батьків, їх відповідальності за здоров’я та виховання дітей;

- незадовільний життєвий рівень значної кількості сімей, низькі стандарти оплати праці, невирішеність житлової проблеми, поширення бідності та злиденності серед сімей з дітьми, слабка орієнтація на свідоме самозабезпечення.

Зокрема, залишаються невирішеними проблеми, які з роками навіть загострюються, і стосуються вони демографічної ситуації, репродуктивного здоров’я, економіки родин, сімейного безробіття, народження та виховання дітей у сім’ї.

Відповідно до обліку багатодітних сімей в Курненській територіальній громаді налічувалося у 2023 році – 157 сімей, в яких виховується 573 дитини, у 2024 році – 131 сім’я, в яких виховується 479 дітей.

У 2024 році було виготовлено 4 нових посвідчення батьків багатодітної родини та продовжено дію 19 посвідчень батьків багатодітної сім’ї також виготовлено 14 нових посвідчень дитини з багатодітної сім’ї та продовжено дію 48 посвідчень з багатодітної сім’ї. З місцевого бюджету на закупівлю бланків посвідчень в 2024 році було виділено 6000 грн, на 2025 рік заплановано видатки в сумі 10000 грн.

У сфері реалізації державної політики із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків:

- недостатній рівень економічної незалежності жінок і чоловіків;

- існування гендерних стереотипів у суспільстві, низький рівень гендерної культури;

- потреба у підвищенні рівня гендерного інтегрування у системі державного управління;

- недостатній рівень впровадження в суспільне життя результатів наукових досліджень з гендерної проблематики.

Пріоритетність питань гендерної рівності визнаються і в Курненській територіальній громаді, а саме визначено відповідальну особу щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків (координатора).

Чинним законодавством України передбачено врахування гендерного підходу під час розроблення нормативно-правових актів, застосування гендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі, позитивних дій з подолання асиметрії, дисбалансу у відповідній сфері (на відповідній території) та їх припинення з урахуванням результатів гендерного аналізу.

У сфері протидії домашньому насильству.

Свобода від насильства – одне з основних прав людини. Утім від різних форм насильства страждають як жінки, так і чоловіки, дівчата та хлопці. Факти насильства і жорстокості щодо дітей викликають особливе занепокоєння. Останнім часом у закладах освіти спостерігається зростання кількості випадків свідомого жорстокого ставлення старших і сильніших учнів до менших і слабших членів шкільного колективу. Тривожною тенденцією для сучасного дитячого середовища стає булінг (цькування). Насильство завдає хлопцям та дівчатам тяжких травм, фізичних і моральних, які мають згубні наслідки для їхнього подальшого психосоціального благополуччя.

Домашнє насильство та насильство за ознакою статі є проявами порушень прав людини та основними перешкодами забезпечення гендерної рівності.

Щороку від насильства в Україні страждає близько 100 тис. осіб (90 відсотків з яких – жінки).

Домашнє насильство є однією з найгостріших соціальних проблем, від якої страждають як жінки, так і чоловіки. Найбільш вразливими є жінки та діти. До групи підвищеного ризику потрапляння в ситуацію насильства належать особи з інвалідністю, люди похилого віку, внутрішньо переміщені особи, жінки із сільської місцевості.

Насильство негативно впливає як на фізичне, так і на психічне здоров’я постраждалих осіб і може призвести до інвалідності чи летальних випадків унаслідок отримання тяжких тілесних ушкоджень, не сумісних із життям, вчинення суїциду.

У 95 відсотках випадків розлучень сімейних пар причиною є домашнє насильство.

Постраждалі від домашнього насильства (переважно жінки) не можуть належним чином виконувати свої батьківські обов’язки, внаслідок чого зростає рівень соціального сирітства.

Насильство щодо жінок і дівчат негативно впливає на їх репродуктивне здоров’я, внаслідок чого знижується рівень народжуваності та збільшується кількість новонароджених дітей з вадами здоров’я.

Попри війну, проблема домашнього насильства стає не менш важливою. Війна, як і будь-яка естремальна ситуація, загострює проблеми людей, які були й до цього. Зокрема, це стосується насильства в родинах. Коли люди, які живуть у постійному стресі, опиняються в одному приміщенні, залежать один від одного та не можуть відволіктися, нерідко виникають ситуації домашнього насильства.

Домашнє насильство під час війни – поширене явище, яке стає ще більш небезпечним, ніж у мирний час.

Попри війну всі відповідальні органи продовжують роботу для захисту постраждалих.

Робота з інформування населення щодо такого явища як домашнє насильство є не лише виправданою, але й потребує збільшення кількості інформаційних кампаній та інших заходів, які спрямовані на формування в українському суспільстві нульової толерантності до насильства та посилення готовності протидіяти всім проявам домашнього насильства та/ або насильства за ознакою статі.

Задля покращення ситуації в громаді з домашнім насильством створено та забезпечено функціонування денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.

Після надходжень повідомлень про вчинення насильства щодо дітей, жінок чи чоловіків (осіб з інвалідністю та осіб похилого віку) мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги перевіряється факт вчинення насильства. Сім’ї, в яких підтвердилися випадки вчинення насильства над дітьми, ставлять на облік, як таких, що опинилися в складних життєвих обставинах, на підставі скоєння фізичного насильства. З сім’ями даних дітей проводиться профілактична робота щодо запобігання повторення конфліктних ситуацій, перевіряються їх умови проживання. Також дані сім’ї взяті на облік з приводу вчинення насильства в сім’ї. В ході соціального супроводу сім’ям надається соціально-педагогічна і психологічна допомога спрямована на налагодження стосунків в сім’ї, набуття навичок конструктивного виходу із конфліктних ситуацій, контролю за власними емоціями, розвитку вміння до управління агресією, емпатією.

Ураховуючи те, що законодавство з питань запобігання та протидії домашньому насильству значно змінилося, з’явилися нові спеціалізовані служби підтримки постраждалих осіб, виникає потреба у навчанні фахівців, які забезпечуватимуть надання якісних послуг у вищезазначених спеціалізованих службах для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.

У сфері протидії торгівлі людьми:

Ефективність проведення інформаційно-просвітницьких заходів з питань протидії торгівлі людьми потребує забезпечення адресності, індивідуалізації.

Торгівля людьми є актуальною проблемою всього світу і Україна не є виключенням.

Торгівля людьми є актуальною проблемою та суттєвою загрозою для мешканців громади. Вивчення соціально-економічної ситуації в області дозволяє зробити висновок про виникнення додаткових загроз щодо торгівлі людьми для населення за останні два роки: підвищення ризиків торгівлі людьми у зв’язку зі збройним конфліктом на сході країни, зокрема виникнення нових її форм з метою втягування людей у такі конфлікти, поява демобілізованих військовослужбовців як категорій, особливо вразливих до торгівлі людьми. У такому контексті ймовірність того, що вразливі категорії населення вдаватимуться до ризикованих стратегій виживання, серед яких є неврегульована трудова міграція, насильницька поведінка, продаж органів тощо, зростає. Тим більше, що інформація про такі можливості є широко розповсюдженою, доступною та привабливою. Окрім того, як свідчить досвід суб’єктів взаємодії у сфері протидії торгівлі людьми, упереджене, стереотипне ставлення до проблеми торгівлі людьми, сприяє неспроможності у повній мірі оцінити ризики, що пов’язані з торгівлею людьми. Ефективно та системно здійснювалися заходи, спрямовані на підвищення рівня інформованості населення про факти  торгівлі людьми. На сайті сільської ради розміщено банери з соціальною рекламою, спрямованою на протидію торгівлі людьми.

Торгівля людьми є багатогранною проблемою, негативні наслідки якої відчувають на собі не лише ті, хто потрапив у таку ситуацію, але і їхні сім'ї.  Нерідко такі сім'ї взагалі розпадаються. Покинуті на самоті зі своїми проблемами особи, нерідко намагаються «втекти» від проблем через вживання алкоголю, інші негативні соціальні явища. Тоді проблема однієї особи стає проблемою місцевої громади та держави в цілому.

Задля того щоб досягти позитивних змін з питань протидії торгівлі людьми необхідно збільшувати кількість інформаційних кампаній в громаді з питань протидії торгівлі людьми, оскільки це дасть змогу не допустити потрапляння осіб у подібні ситуації, а також дасть змогу ідентифікувати осіб, які вже стали жертвами торгівлі людьми та потребують допомоги.

Існує потреба в проведенні навчань для суб’єктів взаємодії з питань протидії торгівлі людьми, з метою покращення процедури встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми, якісного надання соціальних послуг та інших видів допомог, які передбачені законодавством.

У сфері оздоровлення та відпочинку дітей:

Програма визначає мету і завдання щодо забезпечення оздоровленням та відпочинком дітей шкільного віку на період 2025 року, конкретизує шляхи, механізми, терміни та перелік основних заходів із реалізації основних завдань, їх виконавців, прогнозовані обсяги фінансового забезпечення виконання. До Програми можуть вноситися в установленому чинним законодавством порядку зміни в разі, коли в період її виконання відбуватимуться зміни в законодавстві України про оздоровлення та відпочинок дітей, в соціально-економічній ситуації регіону.

Поліпшення стану дітей, відновлення їх життєвих сил, запобігання бездоглядності, створення умов для продовження виховного процесу та розвитку творчих здібностей забезпечується шляхом організації оздоровлення та відпочинку дітей, зокрема в період літніх канікул.

Актуальність розроблення та прийняття Програми зумовлено необхідністю реалізації державної політики щодо створення оптимальних умов для оздоровлення та відпочинку дітей та молоді на території громади.

Курненською сільською радою здійснено комплекс заходів щодо створення умов для належної організації оздоровлення і відпочинку дітей шляхом:

1) функціонування мережі пришкільних таборів на базі закладів освіти сільської ради;

2) забезпечення належних умов функціонування пришкільних таборів, організації в них гарячого харчування;

3) роботи мовних таборів на базі закладів загальної середньої освіти.

У зв’язку із введенням в Україні воєнного стану оздоровча та відпочинкова кампанія у 2022 році не здійснювалася. У 2023 році вдалося організувати якісний відпочинок та оздоровлення для 361 дітей Курненської громади, у 2024 році – 361 дітей.

З урахуванням складної та небезпечної ситуації, що склалася у зв’язку з воєнними діями, питання оздоровлення та відпочинку дітей є вкрай важливими. Це забезпечить оздоровленням та відпочинком дітей, які найбільше потерпають від психологічних травм, морального та фізичного насилля під час війни.

 

ІІІ. Визначення мети Програми

 

Метою Програми є:

У сфері підтримки та розвитку сім’ї:

  • зміцнення інституту сім’ї;
  • соціальна підтримка багатодітних сімей;
  • популяризація сімейних цінностей;
  • соціальна підтримка дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей.

 

У сфері утвердження гендерної рівності:

  • удосконалення механізму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства;
  • впровадження європейських стандартів рівності.

 

У сфері протидії домашньому насильству:

- запобігання та протидія домашньому насильству та/ або насильству за ознакою статі;

         - створення та функціонування спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/ або насильства за ознакою статі;

- організація фахової підготовки кадрів з питань запобігання та протидії всім формам насильства щодо жінок, дітей, надання допомоги постраждалим від домашнього насильства.

У сфері оздоровлення та відпочинку дітей:

  • створення умов для зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей шляхом належної організації оздоровлення і відпочинку;
  • оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки за бюджетні кошти;
  • створення умов для збереження діючих та розширення мережі пришкільних таборів з денним перебуванням на базі закладів освіти.

 

 

ІV. Шляхи і засоби розв'язання проблеми, обсяг та джерела фінансування; строки та етапи виконання програми

 

У сфері підтримки та розвитку сім’ї

оптимальний варіант розв’язання проблеми полягає у стимулюванні саморозвитку та самозабезпечення сім'ї, наданні адресної соціальної допомоги, активізації діяльності громади, громадських організацій, приватних структур і, зокрема, передбачає:

здійснення заходів з підвищення престижу сім’ї та пропагування сімейних цінностей;

зміцнення шлюбу, зниження кількості розлучень;

розробку та проведення рекламних кампаній з питань розвитку та підтримки сім'ї, спрямованих на збереження орієнтацій населення на сімейний спосіб життя, підтримку багатодітних сімей, народження і виховання дітей у сім'ях, популяризацію моделі «доброго батька», виготовлення та поширення соціальної реклами;

забезпечення проведення щорічних Всеукраїнських і регіональних свят та культурологічних акцій з питань сім'ї (День родини, День матері, День батька), фестивалів-конкурсів для різних категорій сімей, заходів, спрямованих на збереження та популяризацію національних культурних сімейних традицій і цінностей, підвищення престижу багатодітних сімей;

формування свідомого та відповідального ставлення молоді до батьківства і материнства;

оптимізація системи надання соціальних послуг і допомоги сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах, та сім’ям, які перебувають у зоні ризику щодо потрапляння у такі обставини;

 

У сфері утвердження гендерної рівності

проблему фактичної нерівності між жінками і чоловіками передбачається розв’язати комплексно шляхом: формування гендерної культури та подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка;

розширення можливостей поєднання сімейних обов’язків та професійної діяльності жінок і чоловіків;

проведення інформаційних кампаній з метою підвищення рівня поінформованості населення з питань рівного розподілу сімейних обов’язків та відповідальності між жінками і чоловіками щодо виховання дітей;

підвищення рівня освіченості фахівців з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

проведення інформаційних кампаній за участю засобів масової інформації, закладів культури та навчальних закладів з метою подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка, утвердження гендерної рівності;

здійснення заходів, спрямованих на розвиток у жінок лідерських навичок для участі у прийнятті управлінських рішень та навичок провадження підприємницької діяльності, особливо у жінок із сільської місцевості та жінок з особливими потребами;

залучення до виконання завдань, передбачених Комплексною програмою, міжнародних та громадських організацій, діяльність яких спрямована на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

 

У сфері протидії домашньому насильству:

- забезпечення підготовки фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі фахівців, які реалізують програми для кривдників;

- підготовка методичних рекомендацій щодо організації і забезпечення діяльності та підвищення кваліфікації фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству;

- забезпечення здійснення інформаційно-просвітницької діяльності (у тому числі підготовка та поширення відповідних матеріалів) щодо форм, причин і наслідків домашнього насильства, заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, формування нетерпимого ставлення громадян до насильницької моделі поведінки у приватних стосунках;

- організації та /або проведення соціологічних, психолого-педагогічних та інших досліджень щодо форм, причин і наслідків домашнього насильства;

- забезпечення надання соціальних послуг на території громади, у тому числі шляхом соціального замовлення у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;

- створення та функціонування спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб, які постраждали від домашнього насильства та /або насильства за ознакою статі відповідно до потреб, здійснення контролю за їхньою діяльністю;

- здійснення моніторингу стану виконання суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, поставлених завдань у процесі реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству.

 

У сфері протидії торгівлі людьми:

- проведення інформаційних кампаній серед населення, в тому числі серед внутрішньо переміщених осіб, щодо запобігання ризикам потрапляння в ситуації торгівлі людьми та можливостей отримання допомоги;

- проведення навчань для працівників державних установ, що контактують з особами, які постраждали від торгівлі людьми, з питань ідентифікації та взаємодії суб’єктів, які проводять заходи у сфері протидії торгівлі людьми;

- посилення співпраці соціальних служб і правоохоронних органів з питань протидії торгівлі людьми та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми;

- надання комплексу послуг особам, які постраждали від торгівлі людьми, сприяння їх працевлаштуванню та проведення інших заходів.

 

У сфері оздоровлення дітей:

  • організації оздоровлення і відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • збереження мережі пришкільних таборів на базі закладів освіти сільської ради;
  • забезпечення належних умов функціонування пришкільних таборів;
  • спрямування роботи педагогічних колективів закладів загальної середньої та позашкільної освіти у таборах відпочинку на організацію змістовного дозвілля дітей, на виховання національно-патріотичної свідомості та моральних якостей громадянина України.

 

Програма розрахована на 2025 рік.

Кошти на фінансування витрат, пов’язаних з реалізацією заходів Програми, будуть передбачені в процесі виконання сільського бюджету на 2025 рік в межах фінансових можливостей.

Основні джерела фінансування Програми: державний бюджет, обласний бюджет, місцевий бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством.

 

V. Перелік завдань (напрямів) і заходів Програми

 

Виконання Програми дасть змогу:

  • інформаційно-аналітичного забезпечення, співпраці з неурядовими організаціями;
  • реалізації сімейної політики;
  • проведення роботи з молодими сімями, з багатодітними жінками області;
  • підтримці батьків, які виховують дітей самі;
  • підвищити рівень поінформованості населення з питань рівного розподілу сімейних обов'язків та відповідальності між жінками і чоловіками щодо виховання дитини;
  • підвищити рівень обізнаності з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
  • забезпечити проведення інформаційних кампаній за участю засобів масової інформації, закладів культури та навчальних закладів щодо подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка;
  • удосконалити механізм реалізації права на захист від усіх видів дискримінації;
  • організувати оздоровлення та відпочинок дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • забезпечити збереження життя і здоров’я дітей під час перебування у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку;
  • сприяти організації в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку змістовного дозвілля: проведення національно-патріотичних, культурно-масових, фізкультурно-спортивних заходів тощо;
  • забезпечити підтримку діяльності дитячих закладів відпочинку;
  • підвищення рівня обізнаності суспільства щодо форм та проявів домашнього насильства, його причин та наслідків, формування нетерпимого ставлення до насильницької моделі сімейних відносин;
  • забезпечення діяльності системи моніторингу у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, оцінки ефективності заходів, що здійснюються на регіональному рівні;
  • підвищити рівень професійної компетенції працівників державних органів щодо запобігання та протидії домашньому насильству;
  • удосконалити систему надання допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства, зокрема шляхом створення та забезпечення функціонування спеціалізованого притулку для осіб, які стали жертвами домашнього насильства;
  • надання безоплатних онлайн-консультацій з питань запобігання та протидії домашньому насильству;
  • підвищити ефективність взаємодії органів державної влади, місцевого самоврядування з міжнародними, регіональними громадськими організаціями та іншими юридичними особами у сфері протидії торгівлі людьми;
  • підвищити рівень поінформованості і правової культури населення з питань протидії торгівлі людьми;
  • збільшити кількість виявлених злочинів у зазначеній сфері та випадків притягнення до відповідальності осіб, причетних до їх скоєння;
  • підвищити професійний рівень спеціалістів, які надають допомогу особам, що постраждали від торгівлі людьми, здійснюють їх реабілітацію та соціальну реінтеграцію; забезпечити надання комплексної допомоги жертвам торгівлі людьми.

 

Ресурсне забезпечення Програми

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми

Усього витрат на виконання Програми

1

2

Обсяг ресурсів всього, в тому числі:

У межах фінансових можливостей

державний бюджет

У межах фінансових можливостей

сільський бюджет

У межах фінансових можливостей

інші джерела

У межах фінансових можливостей

 

Напрями діяльності та заходи Програми

 

з/п

Назва напрямку діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерела фінансування

Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), тис. грн, в тому числі:

Очікуваний результат

 

2025 рік

1

2

3

4

5

6

7

8

І. Реалізація проєктів та проведення заходів державної політики з питань сім'ї

1.

Пропаганда сімейних цінностей, вшанування багатодітних сімей

Оформлення документів для виготовлення посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї

 

Протягом

2025 року

Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Курненської сільської ради

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Забезпечення посвідченнями батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї

 

 

Проведення тренінгів, семінарів, «круглих столів» з пропаганди відповідального батьківства

Протягом 2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради, Служба у справах дітей Курненської сільської ради, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради, громадські організації (за згодою)

 

Сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Ознайомлення батьків із сучасними поглядами на усвідомлене батьківство, сприяння формуванню основ батьківської компетентності, популяризація сімейних цінностей

2.

Організація та проведення заходів, конкурсів

Зустріч керівництва Курненської сільської ради з жінками-лідерками

Протягом

2025 року

Курненська сільська рада, громадські організації (за згодою)

Сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Вшанування жінки, як матері, бабусі, популяризації сімейних цінностей, формування відповідального ставлення до матері в житті людини

 

 

 

Проведення новорічних та різдвяних свят

Грудень

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради, Відділ освіти та гуманітарних питань Курненської сільської ради, Служба у справах дітей Курненської сільської ради, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради, громадські організації (за згодою)

 

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Належна організація змістовного дозвілля школярів та молоді у новорічні і різдвяні свята, у період зимових канікул, формування національної національної свідомості та ідентичності, відродження духовності і збереження традицій народу

 

 

 

Проведення тематичних семінарів, тренінгів, засідань за «круглим столом», дискусій для працівників органів місцевого самоврядування

Протягом 2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради, Відділ освіти та гуманітарних питань Курненської сільської ради, Служба у справах дітей Курненської сільської ради, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради, громадські організації (за згодою)

 

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Надання консультативних роз’яснень щодо реалізації державної сімейної політики

 

 

Проведення зустрічі керівництва Курненської сільської ради

з жінками, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»,

організація святкового вручення посвідчень та нагрудних знаків до них

 

Протягом 2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Відзначення жінок,   які народили та виховали до восьмирічного віку п'ятьох і більше дітей

 

 

Проведення заходів до Дня матері, Дня родини, Дня батька

Протягом 2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Вшанування жінки, батька, популяризація сімейних цінностей, формування відповідального ставлення до матері, батька в житті людини

 

 

 

ІІ. Реалізації проєктів та проведення заходів державної політики із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

1.

Організація моніторингів з питань гендерної рівності з метою вивчення стану проблеми в громаді на основі чітко визначених індикаторів та показників, розробки та випуску статистичних матеріалів для підготовки

практичних рекомендацій щодо покращення ситуації в даній галузі)

 

Проведення гендерного аналізу  поточної  ситуації в громаді

Листопад 2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради)

Сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Впровадження гендерного аналізу в практику оцінки всіх соціальних процесів та ефективності управління, соціально-економічним та культурним розвитку

2.

Популяризація ідей гендерної рівності у сучасному суспільстві

Виготовлення буклетів гендерної тематики

 

Протягом 2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради, громадські організації

(за згодою)

Сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Поширення поліграфічної продукції серед широких верств населення громади

3.

Організація та проведення заходів, конкурсів, семінарів, круглих столів тощо

Проведення для посадових осіб місцевого самоврядування, працівників державних установ та організацій навчань з питань рівності прав та можливостей жінок і чоловіків

Протягом  2025 року

Курненська сільська рада, громадські організації (за згодою)

Сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Зменшення гендерного дисбалансу. Підвищення професійного рівня

 

 

Забезпечення розгляду звернень громадян за фактами дискримінації за ознакою статі та надання допомоги

Протягом

2025 року

Курненська сільська рада

 

Сільський бюджет

У межах фінансових можливостей

Удосконалення механізму реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками, однією з яких є ознака статі, розгляду випадків такої дискримінації та вжиття відповідних заходів за його результатами

 

 

 

Налагодження партнерства з громадськими організаціями, які працюють для забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків щодо проведення просвітницької роботи та об’єднання зусиль у напряму ефективного

реагування та випадків дискримінації

 

Протягом 2025 року

Курненська сільська рада, громадські організації (за згодою)

Сільський бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Налагодження співпраці з громадськими об’єднаннями з питань реалізації гендерної політики

IІІ. Запобігання та протидія домашньому насильству

1.

Забезпечення координації та ефективної взаємодії спеціально уповноважених органів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, інших органів та установ, які виконують функції, пов’язані з проведенням заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі

 

Забезпечення діяльності

координаційної ради з питань з питань сімейної, гендерної політики,

протидії торгівлі людьми та домашньому насильству

Щоквартально протягом

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; Головне управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою).

Сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

Фінансування не потребує

 

Посилення механізму взаємодії суб’єктів з питань запобігання та протидії домашньому насильству та / або насильству за ознакою статі

 

 

Проведення засідань за «круглими столами», брифінгів, акцій, конкурсів малюнків, творів-есе, семінарів тощо спрямованих на підвищення рівня обізнаності населення щодо протидії домашньому насильству та формування  нульової толерантності до насильства

 

Протягом   2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; Головне управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою).

Сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Формування в суспільстві нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, насамперед постраждалих дітей, усвідомлення домашнього насильства, як порушення прав людини

 

 

Проведення заходів у рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

 

Листопад- грудень

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; Головне управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою)

 

Сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Підвищення рівня обізнаності населення  щодо форм та проявів домашнього насильства, заходів боротьби з цим явищем, а також закладів та установ, які надають допомогу особам, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі.

 

 

Виготовлення соціальної реклами (інформаційні буклети, листівки, брошури тощо)

Протягом   2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою)

 

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Поширення ідей толерантності, ненасильницької моделі поведінки серед широкого загалу

населення, привернення уваги громадськості до проблеми домашнього насильства.

2.

Навчання та підвищення рівня професійної компетентності суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/ або насильству за ознакою статі, з питань, що регулюються Законами України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» та іншими законодавчими актами, спрямованими на розв’язання зазначеної проблеми

 

Проведення навчань для фахівців, які реалізують програми для кривдників

Протягом   2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою).

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Зміна насильницької поведінки кривдника, формування у нього нової, неагресивної моделі поведінки у приватних стосунках, відповідального ставлення до власних вчинків та їхніх наслідків, до виконання батьківських обов’язків, на викорінення дискримінаційних уявлень про соціальні ролі та обов’язки жінок і чоловіків.

3.

Удосконалення

системи надання

допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/ або насильства за ознакою статі

Створення спеціалізованих служб підтримки осіб, постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, у тому числі спеціалізованих притулків.

Протягом 2025 року

Курненська сільська рада; громадські організації (за згодою).

Державний бюджет, сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством.

У межах фінансових ресурсів

Забезпечення доступу до загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб для отримання соціальних послуг медичної, соціальної, психологічної допомоги

 

 

Упровадження Типової програми для кривдників

Протягом 

2025 року

Курненська сільська рада, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради

Сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Зміна насильницької поведінки кривдника, формування у нього нової, неагресивної моделі поведінки у приватних стосунках, відповідального ставлення до власних вчинків та їхніх наслідків, до виконання батьківських обов’язків, на викорінення дискримінаційних уявлень про соціальні ролі та обов’язки жінок і чоловіків

 

ІV. Протидія торгівлі людьми

1.

Посилення інституційної спроможності, координація політики та зміцнення співпраці суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми

Забезпечення діяльності

координаційної ради з питань з питань сімейної, гендерної політики, демографічного розвитку,

протидії торгівлі людьми та домашньому насильству

 

Протягом 2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я,   Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; Головне управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою).

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Посилення механізму взаємодії суб’єктів з питань протидії торгівлі людьми

2.

Посилення міжнародного співробітництва

 

Здійснення контролю за евакуйованими дітьми, які переміщені за кордон у складі інституційних закладів, з метою їх консульського обліку та моніторингу дотримання і захисту їх прав

Протягом

2025 рік

Служба у справах дітей; Курненська сільська рада; Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я; КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради;

 

Сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Підвищення рівня обізнаності громадськості щодо видів торгівлі людьми та передбаченої законодавством допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми.

3.

Запобігання торгівлі людьми, її первинна профілактика

Проведення інформаційних кампаній, зокрема з нагоди Всесвітнього дня протидії торгівлі людьми (30 липня), Європейського дня боротьби з торгівлею людьми – 18 жовтня, Міжнародного дня боротьби за скасування рабства – 2 грудня

Протягом

2025 рік

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою).

Сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Підвищення рівня обізнаності суспільства  щодо явища торгівлі людьми та заходів безпеки; ідентифікація осіб, які стали жертвами торгівлі людьми

 

 

Проведення засідань за круглими столами, брифінгів, акцій, семінарів тощо спрямованих на підвищення рівня обізнаності населення щодо протидії торгівлі людьми

Протягом  

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я,   Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою).

Сільський  бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Підвищення рівня обізнаності суспільства  щодо явища торгівлі людьми та заходів безпеки; ідентифікація осіб, які стали жертвами торгівлі людьми

 

 

 

Підтримка в онлайн-режимі електронної Дорожньої карти допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми, в онлайн режимі

Протягом  

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я,   Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; Головне управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою); громадські організації (за згодою).

Обласний бюджет, сільський  бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Полегшення доступу постраждалих осіб до інформації про органи, установи, організації, які надають послуги цим особам.

4.

Первинна профілактика торгівлі людьми

Ідентифікація осіб, які постраждали від торгівлі людьми, у тому числі серед внутрішньо переміщених осіб та національних меншин

Протягом  

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я,   Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; Головне управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою); громадські організації (за згодою).

Сільський бюджет

Не

потребує

коштів

Збільшення кількості ідентифікованих осіб, які постраждали від торгівлі людьми серед внутрішньо переміщених осіб

 

 

Виконання програми виховної роботи з учнями загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»

Протягом  

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою).

Сільський бюджет

Не

потребує

коштів

Підвищення рівня обізнаності учнів щодо видів торгівлі людьми та передбаченої законодавством допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми

5.

Захист та допомога постраждалим від торгівлі людьми

Посилення співпраці правоохоронних органів, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та соціальних служб з питань протидії торгівлі людьми та перенаправлення осіб, які постраждали від торгівлі людьми

 

 

Протягом

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я,   Служба у справах дітей, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою).

Сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

Не

потребує

коштів

Охоплення більшої кількості осіб, які постраждали від торгівлі людьми та потребують допомоги

 

 

Надання особам, які постраждали від торгівлі людьми, безоплатної медичної, психологічної, правової, соціальної та іншої допомоги, сприяння їх працевлашту-ванню та забезпечення реалізації права на освіту та професійну підготовку тощо

Протягом  

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я,  Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою).

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових ресурсів

Надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми

6.

Здійснення моніторингу у сфері протидії торгівлі людьми

Здійснення моніторингу стану виконання законодавства у сфері протидії торгівлі людьми та діяльності закладів надання допомоги (реабілітації) особам, які постраждали від торгівлі людьми

Протягом  

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я,   Відділ освіти та гуманітарних питань; Служба у справах дітей КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою).

Сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

Не

потребує

коштів

Покращення якості надання допомоги, передбаченої законодавством України для осіб, які постраждали від торгівлі людьми

 

 

Проведення моніторингу виконання планів реабілітації осіб, які отримали статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми

Протягом  

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я,   Служба у справах дітей, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради; громадські організації (за згодою).

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

Не

потребує

коштів

Покращення якості надання послуг для осіб, які постраждали від торгівлі людьми

V. Оздоровлення та відпочинок дітей

1.

Забезпечення організації відпочинку та оздоровлення дітей

Організація оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки

Протягом

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Служба у справах дітей, Відділ освіти та гуманітарних питань, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради

Обласний бюджет, сільський бюджет, інші кошти не заборонені законодавством

У межах фінансових можливостей

Оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки

 

 

Здійснення заходів щодо розвитку дитячих закладів відпочинку на базі шкіл, інтернатних, позашкільних, медичних, спортивних закладів

Протягом

2025 року

Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я, Служба у справах дітей, Відділ освіти та гуманітарних питань, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Курненської сільської ради

 

Фінансування не потребує

Розширення мережі закладів відпочинку

 

 

Забезпечення охорони громадського порядку в місцях відпочинку та оздоровлення дітей

Протягом

2025 року

Курненська сільська рада, Головне управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою)

 

 

Фінансування не потребує

Створення безпечних умов перебування дітей в оздоровчих закладах

 

 

Сприяння в оздоровленні дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування

Протягом

2025 року

Курненська сільська рада, Служба у справах дітей

 

Фінансування не потребує

Створення безпечних умов перебування дітей в оздоровчих закладах

 

 

 

Проведення з директорами та працівниками навчальних семінарів з питань нормативно-правового забезпечення організації роботи таборів із денним перебуванням на базі навчальних закладів та впровадження у них сучасних ефективних методик виховної роботи

Протягом

2025 року

Відділ освіти і гуманітарних питань Курненської сільської ради; Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я

 

Фінансування не потребує

Урізноманітнення та підвищення якості оздоровчих послуг

 

 

За необхідності надання первинної медичної допомоги, невідкладної стаціонарної та спеціалізованої медичної допомоги в лікувально-профілактичних закладах дітям, які перебувають на оздоровленні та відпочинку

Протягом

2025 року

КНП «АЗПСМ» Курненської сільської ради

 

Фінансування не потребує

Надання невідкладних та якісних медичних послуг

 

Конкретні обсяги фінансування визначаються виходячи з реальних фінансових можливостей.

 

VI. Координація та контроль за ходом виконання Програми

 

Координацію дій між учасниками Програми, контроль за виконанням її заходів, ефективним використанням коштів здійснює відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради та профільна постійна комісія сільської ради.


 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь