Положення про відділ
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я Курненської сільської ради (далі – Відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Курненської сільської ради, без статусу юридичної особи, утворюється сільською радою.
1.2. Відділ у своїй діяльності підзвітний і підконтрольний сільській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, сільському голові, заступнику сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
1.3. У своїй діяльності Відділ керується Конституцією України, Основами законодавства України про охорону здоров’я, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, центральних органів виконавчої влади, рішеннями обласної ради, сільської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови та іншими нормативно-правовими актами.
1.4. Відділ утримується за рахунок коштів місцевого бюджету.
1.5. Положення про Відділ затверджується сільською радою.
1.6. Сільська рада створює умови для нормальної роботи та підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечує відшкодування витрат на відрядження, забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв’язком, засобами оргтехніки, законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою.
1.7. Відділ при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє з органами виконавчої влади, з іншими відділами сільської ради, органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними сільською радою, підприємствами, установами, організаціями тощо.
- ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ
-
- Основними завданнями Відділу є:
2.1.1. Забезпечення реалізації на території громади державної політики у сфері соціального захисту населення, з питань сім’ї та дітей, запобігання домашнього насильства, протидії торгівлі людьми, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, організації надання соціальних послуг особам, окремим соціальним групам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати.
2.1.2. Визначення та реалізація соціальних пріоритетів розвитку громади, розробка місцевих програм соціального спрямування, проектів, програм та заходів щодо підтримки вразливих категорій населення.
2.1.3. Запровадження та надання місцевих гарантій соціального захисту, соціальної підтримки мешканців громади.
2.1.4. Визначення потреб громади в соціальних послугах.
2.1.5. Організація здійснення соціальної роботи в громаді та надання соціальних послуг.
2.1.6. Забезпечення в межах наданих повноважень безоплатності та доступності медицини на території громади, якості медичної допомоги, створення належних умов в закладах охорони здоров’я для перебування в них хворих та роботи персоналу.
2.1.7. Здійснення заходів щодо розвитку профілактичного напрямку в охороні здоров’я, формування здорового способу життя, забезпечення високого рівня працездатності та довголіття;
2.1.8. Контроль за дотриманням законодавства в галузі охорони здоров’я, стандартів лікування та соціальних нормативів надання медичної допомоги в закладах охорони здоров’я.
-
- Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
2.2.1. Забезпечує виконання законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань, що віднесенні до його відання.
2.2.2. Бере участь у стратегічному плануванні розвитку соціальної сфери громади, здійснює підготовку пропозицій до проектів місцевих програм соціального розвитку, проекту бюджету громади.
2.2.3. Вирішує відповідно до законодавства питання щодо соціальної підтримки населення громади (прийому документів для призначення і виплати соціальної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, надання пільг, інших грошових соціальних виплат).
2.2.4. Організовує здійснення відповідно до законодавства соціальної роботи в громаді, в тому числі виявлення осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
2.2.5. Визначає потребу громади у соціальних та реабілітаційних послугах, встановлює надавачів цих послуг залежно від потреб громади у відповідних послугах, готує в установленому порядку пропозиції щодо створення, реорганізації і ліквідації закладів, установ і підприємств, які надають соціальні послуги та відносяться до комунальної власності територіальної громади.
2.2.6. Веде облік багатодітних сімей, сімей/осіб, у тому числі сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують соціальної підтримки, осіб з інвалідністю, осіб, які потребують постійної сторонньої допомоги, осіб, які повернулися з місць позбавлення волі, осіб, які не мають постійного місця проживання, осіб, які зазнали насилля в сім'ї, постраждали від торгівлі людьми.
2.2.7. Подає у встановленому порядку пропозиції щодо кандидатур для призначення на посаду керівників підприємств, закладів, установ і організацій сфери соціального захисту, що відносяться до комунальної власності територіальної громади.
2.2.8. Здійснює планування соціальних та реабілітаційних послуг та видатків на їх надання, забезпечує встановлення тарифів за надання платних соціальних послуг.
2.2.9. Приймає рішення щодо організації надання соціальних та реабілітаційних послуг, у тому числі із застосуванням механізмів співпраці та спів фінансування з іншими територіальними громадами, соціального замовлення у недержавних суб’єктів за рахунок бюджетних коштів, проведення конкурсу соціальних проектів, залучення фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також інших форм, визначених законодавством.
2.2.10. Веде базу даних суб’єктів, що надають соціальні послуги, які провадять діяльність на території громади, та соціальних послуг, які вони можуть надавати.
2.2.11. Здійснює керівництво діяльністю, координацію і контроль за роботою закладів, установ, підприємств комунальної форми власності, що надають соціальні послуги, в тому числі прийом, аналіз та оцінку звітів про роботу їхніх керівників.
2.2.12. Надає сприяння та забезпечує контроль за своєчасним підвищенням кваліфікації працівників сфери соціального захисту територіальної громади.
2.2.13. Здійснює моніторинг, контроль та оцінювання якості надання соціальних послуг, інформує населення про соціальні та реабілітаційні послуги.
2.2.14. Вживає заходи щодо надання соціальної допомоги та компенсацій вразливим верствам населення громади, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету.
2.2.15. Організовує для малозабезпечених громадян похилого віку, осіб з інвалідністю заходи з побутового обслуговування, продажу товарів у спеціальних магазинах і відділах за соціально доступними цінами, а також безоплатного харчування.
2.2.16. Вирішує питання надання за рахунок коштів місцевого бюджету ритуальних послуг у зв’язку з похованням громадян у випадках, передбачених законодавством (у тому числі одиноких).
2.2.17. Забезпечує захист прав і законних інтересів повнолітніх осіб, які потребують встановлення опіки або піклування, недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена.
2.2.18. Вирішує відповідно до законодавства питання про надання допомоги особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, сім’ям загиблих (померлих або визнаних такими, що пропали безвісти) військовослужбовців, а також військовослужбовців, звільнених у запас (крім військовослужбовців строкової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу) або відставку, особам з інвалідністю з дитинства, багатодітним сім’ям у будівництві індивідувальних житлових будинків, проведенні капітального ремонту житла, у придбанні будівельних матеріалів; відведення зазначеним особам у першочерговому порядку земельних ділянок для індивідуального будівництва, садівництва та городництва.
2.2.19. Вживає заходи щодо усунення дискримінації за ознакою статі відповідно до законодавства про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та протидії дискримінації.
2.2.20. Здійснює профілактичні та інші заходи з питань попередження бездомності, реінтеграції бездомних осіб, соціального сирітства, жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї, торгівлі людьми, соціального патронажу осіб, звільнених з місць позбавлення волі, інших негативних явищ в соціальному середовищі територіальної громади.
2.2.21. Вживає заходи реагування на звернення та повідомлення про вчинення домашнього насильства, у тому числі організацію надання тимчасового притулку особам, які постраждали від домашнього насильства і торгівлі людьми.
2.2.22. Здійснює консультування мешканців територіальної громади з питань застосування законодавства щодо соціальної підтримки населення, надання соціальних послуг, захисту соціальних прав, інших питань віднесених до його відання.
2.2.23. Проводить інформаційно-просвітницьку роботу серед населення спрямовану на: підвищення обізнаності з питань прав та гарантій у сфері соціального захисту, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії торгівлі людьми, жорстокому поводженню з дітьми, запобігання та протидії домашньому насильству; запобігання та подолання споживацьких настроїв, формування сімейних цінностей, почуття причетності до розв’язання важливих соціальних завдань громади.
2.2.24. Здійснює в межах повноважень контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері соціального захисту та охорони здоров’я, охорони та умов праці, сімейної та ґендерної політики, протидії торгівлі людьми.
2.2.25. Створює умови для розвитку місцевих програм з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, охорони праці, сімейної та ґендерної політики, протидії торгівлі людьми, запобігання насильству в сім’ї та реалізації цих заходів.
2.2.26. Сприяє державним органам у здійсненні контролю за санітарним та радіаційним станом навколишнього середовища, додержанням правил санітарної охорони на відповідній території;
2.2.27. Координує роботу лікувально-профілактичних закладів з питань надання кваліфікованої медичної допомоги населенню та підвищення її якості.
2.2.28. Здійснює пропаганду здорового способу життя серед населення.
2.2.29. Вивчає та аналізує стан здоров'я населення, розробляє та здійснює заходи щодо профілактики захворювань, зниження захворюваності, інвалідності, смертності.
2.2.30. Сприяє роботі товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері охорони здоров’я;
2.2.31. Забезпечує реалізацію державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці, організацію ефективного співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками та їх об’єднаннями, організаціями роботодавців та їх об’єднаннями;
2.2.32. Здійснює інші повноваження, покладені на Відділ відповідно до законодавства України.
3. ПРАВА
Відділ має право:
3.1. Залучати посадових осіб виконавчих органів сільської ради для розгляду питань, що належать до його компетенції.
3.2. Одержувати в межах повноважень та у встановленому порядку від виконавчих органів сільської ради, підприємств, установ і організацій усіх форм власності документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
3.3. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи сільської ради з питань соціального захисту населення та охорони здоров’я.
3.4. Оприлюднювати в засобах масової інформації інформацію з питань, віднесених до компетенції відділу.
3.5. Брати участь в роботі засідань сільської ради та її виконавчого комітету, нарадах та семінарах.
3.6. Надавати пропозиції шляхом підготовки проектів рішень і розпоряджень сільського голови з питань, що відносяться до компетенції відділу.
3.7. Здійснювати контроль за організацією лікувально-профілактичного процесу у медичних закладах.
3.8. Організовує та забезпечує виконання місцевих комплексних програм в галузі охорони здоров’я, соціального захисту населення, охорони праці, сімейної та гендерної політики, протидії торгівлі людьми.
3.9. Отримувати від управлінь, відділів сільської ради, підприємств, організацій та установ усіх форм власності необхідні статистичні дані, звіти, документи та інші матеріали, які стосуються діяльності управління або необхідні для виконання покладених на нього завдань.
3.10. Посадові особи відділу, які за функціональними обов’язками або за рішенням виконавчого комітету, здійснюють безпосередньо контроль за додержанням законодавства про працю та зайнятість, мають право вживати заходи державного контролю, в порядку та в межах, передбаченому актами законодавства України.
- ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ВІДДІЛУ
4.1. Відділ очолює начальник, якого призначає на посаду та звільняє з посади сільський голова відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
4.2. Начальник Відділу здійснює керівництво, розподіляє обов'язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу.
4.3. На період відпустки або на час відсутності начальника відділу його обов'язки виконує працівник Відділу відповідно до розпорядження сільського голови.
4.4. Виконавчий комітет сільської ради зобов'язаний створити умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечити їх окремим приміщенням, телефонним зв'язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов'язків, законодавчими та іншими нормативними актами, довідковими матеріалами та літературою.
4.5. Планує роботу Відділу, подає пропозиції до перспективних та поточних планів роботи сільської ради.
4.6. Розробляє положення про Відділ, посадові інструкції працівників, подає їх на затвердження в установленому порядку.
4.7. Звітується про проведену роботу Відділу в порядку, визначеному законодавством України.
4.8. Діє в межах повноважень, визначених цим Положенням та іншими нормативними актами.
4.9. Працівники Відділу діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, які затверджуються сільським головою.
- ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІДДІЛУ
5.1. Працівники Відділу несуть відповідальність за неналежне виконання покладених на Відділ даним Положенням повноважень у порядку, передбаченому чинним законодавством України. Повноваження Відділу розподіляються начальником між працівниками Відділу та закріплюються у посадових інструкціях.
5.2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники Відділу притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
- ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
6.1. Припинення діяльності Відділу здійснюється у встановленому порядку відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.